Er zijn 5 dingen om aan te denken als je een website koopt

1. Reserveer een domeinnaam of laat dit voor je doen.

Een domeinnaam is je internetadres, bijv. www.npo.nl of www.bartdebakker.nl. Via je domeinnaam ben je bereikbaar en vindbaar. Kies daarom een logische naam die je bedrijf en/of je bedrijfsactiviteiten goed omschrijft. Google kijkt naar de domeinnaam voor de zoekresultaten. restaurantrotterdam.nl is een hele goede naam, omdat mensen die op “restaurant Rotterdam” zoeken hier snel op uitkomen. rotterdamapartmenten.nl is een betere naam dan villageapartmenten.nl . Kijk bijv. op yourhosting.nl of je gewenste domeinnaam nog beschikbaar is: als je hem niet kunt kopen, is ie bezet. Als je wilt kun je hem meteen kopen. .nl, .be of .com etc? Maak je een website voor Nederlandse bezoekers, kies dan voor de .nl domeinnaam. Een internationaal publiek verwacht juist dat je domeinnaam eindigt op .com . .shop, .tv, .nu, .org etc. hoeven niet: mensen typen dit niet zomaar in. Als je in Europa zaken doet, kies dan voor .eu.

2. Schrijven van teksten.

Wie is je doelgroep en wat wil je op je website vertellen? Schrijf dit volledig uit. Zet op de homepage een pakkende introductie met weinig tekst en een interessante afbeelding. Neem in ieder geval een pagina Contact op, met e-mailadres, bezoekadres en telefoonnummer. Maak van je bezoekadres een link naar Google Maps. Passen de pagina’s die je wilt schrijven in één menu of is een submenu nodig? Hoe meer to-the-point jij bent, hoe meer bezoekers je website zullen lezen. Als je aan vijf pagina’s genoeg hebt, houd het dan bij vijf pagina’s. Probeer niet meer dan zeven items in je menu op te nemen (en liever minder). Als je heel veel pagina’s hebt, gebruik dan submenu’s. Maar geen subsubmenu’s, dat is voor bezoekers een zoektocht en een verschrijkking!

3. Verzamel websites die je mooi vindt en/of vergelijkbaar in je branche.

Onthoud adressen van websites die je mooi vindt, en laat deze aan een website-bouwer zien, zodat hij voorbeelden heeft. Houd hierbij je doelgroep in het oog: wat spreekt hen aan en hoe wil je hen benaderen?

4. Welke extra opties wil je?

Wil je een contactformulier, een blog of een nieuwsbrief? Een contactformulier is makkelijk voor een bezoeker om contact met je op te nemen. Hoe minder gegevens hij hoeft in te vullen, hoe groter de kans dat hij dit doet. Een blog waarop je regelmatig informatie geeft, trekt bezoekers, en met een nieuwsbrief houd je je doelgroep betrokken. Waarom het goed is om een blog te hebben, lees je in een volgende post.

5. Wie kies je?

Kies een website-bouwer die je vertrouwt.

Spreek met meerdere bedrijven af en vraag offertes aan. Let op: een duurdere prijs levert zeker niet altijd een beter product!
Bekijk het portfolio van de bouwer of dit je aanspreekt.
Vraag of hun websites worden getest in verschillende browsers.
Zorg ervoor dat je je website zelf kan bijhouden en vraag direct al om een demonstratie van hoe dat dan gaat.
Vraag of je website-bouwer welke CMS ( Content Management Systeem ) hij/zij gebruikt.
Qiem maakt gebruik van WordPress. WordPress is de eenvoudigste en tegelijkertijd meest populaire manier om je website of blog te creëren. Het is zelfs zo dat 43.3% van alle websites die je op Internet vindt, draait op WordPress. Inderdaad – ruim één op de drie websites die je bezoekt worden waarschijnlijk aangedreven door WordPress.
Wil je meer weten? Neem dan contact op via ons telefoonnummer 06-54781475.